dilluns, de març 26, 2007

Uili Foc 25 a Moscou (1)


Doncs si, de nou a Moscou. Ja hi vaig ser l'agost del 2005 i també el del 1981 amb els pares. Però d'això ja en vaig parlar en el seu moment... així que ho podeu rellegir.

M'han passat un parell de coses, a l'avió i amb la policía... encara tremolo ara....

En aquest viatge, tot i el canvi climàtic, Rússia és una altra. Vaig arribar amb una mica de neu pels carrers i un fred que pelava el cutis... Però us preguntareu: com vaig arribar a Moscou???

Doncs vaig agafar un avió Aeroflot a Barcelona i jo no les tenia totes. Jo diria que era un Tupolev vellet vellet, la veritat es que feia un munt de sorolls per tot arreu. Els culets ben apretadets, per si les flais. L'avió anava plé fins dalt i anaven passant tots els russos per dins la calinga (m'encanta aquesta paraula... carlinga... -carlinga, carlinga, carlinga... mayá... -, val, es molt dolent.) fins que en veig un que porta un carnet del Barça. Ostia!!!!!! Resulta que un bon grapat venien del camp de veure el Barça - Madrit. Els tios estan tan malalts que havien agafat un vol només per veure el "clasico español". I, és clar, a mi me'n van tocar dos al costat... Anaven beguts fins a les celles i van començar a demanar vi a les hostesses... "Citiri!! Citiri!!!"... demanaven les ampolles de quatre en quatre i les anaven guardant a la bossa del seient. Unes setze entre els dos. Al final vam acabar xerrant en català i tot, anaven tant torrats que em van convidar a veure el CSKA de basket i dient-me que era el catala mes ben parit de tots i que tenien ganes que els portes a veure toros. Els portare als San Fermines, els fotre davant les cornamentes i els diré que vagin passant, que jo els atrapo més tard.... Quina tabarra que em van fotre durant quatre hores.... Be, a la fi, no em van trucar i em vaig quedar sense partit... snif snif...

Al final de la primera setmana vaig anar a passejar per la Plaça Roja i tot caminant pel km zero de les carreteres russes, em giro i em diuen : "Papiren" o alguna cosa aixi... "Ja hi som!", jo els dono el passaport. Ho tenia tot, el passaport, el visat, el paper d'immigració, una bossa de pipes, les calcomanies dels foskitos.... tot!! Ell es mira el meu passaport i diu que em falta un paper conforme soc en un hotel. No, dormo a sota el pont i el visat l'he robat. Mandan cojones. Diu que no me'l torna.. serà cabró, que per poder posar en ordre el paper els haig d'acompanyar a una comissaria que està una mica lluny i esperar unes quatre hores per obtenir-lo. Pero que es clar, tot es podria arreglar si, com aquell que no vol la cosa, jo portés a sobre 3000 rubles (uns cent euros) i permetés que fos ell el qui els portés a sobre. No m'ho podia creure. Clar que son rics els polis a moscou, cordons!!!! jo tenia ganes de dir-li que a sobre només portava cromos de la danone (aquells de l'any de la quica grocs i blaus) o que si es pensava que era gilipolles a més de català. Li vaig dir que 700 rubles. I el tio va dir que no, que ara havien de ser 3500, que si em pensava que allò es podia regatejar. Que ell era un tio legal i que el preu era el preu. Ostia!!! un tio legal!!!! sera cabrón. Ara no li puc regatejar, "ui, perdoni, es que no ho he vist que em farà la factura... podem passar la visa???? Si li dic que soc de Sicília em farà la tarifa de preus d'amic? " Va home va!!!!! Jo només tenia ganes de fotre-li el barret aquell de pèl de conill ben encasquetat, rotllo bombeta, punxar-li el pin de poli al mig del nas i sortir corrent cap a l'hotel. Em va deixar pelant-me de fred a la cerca de noves víctimes i jo vaig trucar a l'hotel. El cap de seguretat va parlar amb el poli i, després de vint minuts de conversa -els de vodafone estan contents, segur que el poli els cobra comissió també- em diu que marxi que ha estat un malentés i que perdoni. Que hi ha molta gent dolenta per la ciutat i que els polis han d'estar per totes... Surrealista..... Sort que tinc un testimoni.. però no us diré qui es....

Em sembla que cauran un parell de uilis més així que ja ens anem parlant...

Uili....

16 comentaris:

Anònim ha dit...

que bonic Moscú, sempre hi he volgut anar, y que bonita la rusa...

Anònim ha dit...

caram, caram... pas mal!!!

je tembrasse, toujours depuis parís!!!

xènia

Anònim ha dit...

xato, pel tafanerisme que he anat fent per les teves fotos, a part de l'enveja brutal, t'he vist amb moltes xatis, però cap en sèrio: ets un serial killer? ;-)

lu

Anònim ha dit...

Conec una noia que va estar vivint un any a Moscú i em va comentar que és freqüent que els policies facin això amb la gent que fa cara a estrangera... simpàtics eh?

Maria

Uili foc ha dit...

hola lu, no soc un serial killer i de fotos nomes penjo les de xatis, que em fa quedar molt be. Pero per aquests mons de deu, poc de poc i no xerreu molt alt que els meus pares tambe veuen aquest blog osplins!!!!! ;-)

Uili foc ha dit...

Hola Maria, la veritat es que simpatics del tot no ho son, jo vaig passar un mal moment de 30 minuts, segurament pitjor que el dia que, tenint nou anys i essent a Moscou i amb vuit a Paris, vaig pensar que m'havia perdut.

Anònim ha dit...

No sé com t'ho fots, però sempre hi ha d'haver-hi una xati a les teves fotos....

vinga Joan, a la que arribis, i estiguis més calentet, ens fem una trucada que sinó els de Vodafone et faran el client de l¡'any!!!.

fins aviat.

felillo

Anònim ha dit...

per cert, no ens has dit a quan et va pujar la broma al final, lo de la poli i lu de la xati (per deixar-se fotografiar)

:-p

lu

Anònim ha dit...

era ella el testimoni...

Anònim ha dit...

Marca quina és l'opció correcta:
a) A Rússia, en un tallat de cabells inclou una foto de la perruquera
b) Realment, qui et va prendre el pèl va ser el policia
c) Ara resulta que per les coses "públiques" fas servir el teclat català

:P

Uili foc ha dit...

A veure, lu i Rosa, a la poli no vaig pagar i a la noia tampoc. Que malpensada que ets. Pero la noia em va costar uns quants euros de telefon, ho reconec. I no era ella la testimoni.... no era ella....

uili

Uili foc ha dit...

Hola Anonim, doncs haig de marcar la B i la C. I aixo del teclat en catala, ja hauras vist que els comentaris segueixen sent amb teclat america. Es que per fer els uilis amb teclat catala m'hi passo una bona estona... ja ho intentare sovint....

uili

Anònim ha dit...

ya veo lo mal que lo estas pasando por Moscu, mientras que el resto estamos trabajando de verdad.

Espero que todo vaya bien y sobretodo vigila lo que haces no vayas diciendo que estas soltero porque siempre puedes encontrar alguien que quiera venir a España.

Un besazo

Anònim ha dit...

Buenasss!! Ostia nen! M'encanta llegir el que ens expliques i veure que tot i que siguis lluny de casa, saps passar-t'ho bé. Oi?

Ets la meva excusa ideal per no estar estudinat les opos en aquests moments i entretenint-me mirant i llegint el que ens expliques. Ara m'hi poso.

BESETS

Uili foc ha dit...

Hola BESETS ;-) Esta be aixo de llegir-me pero les opos son importants eh??????

Anims i espero que aprovis... Si ho fas ens deixes un post per aqui eh????

uili

Anònim ha dit...

Joaneeeeett!!! Que ja sabia jo que ets un pillo!!!...
Que et vagi molt bé per aquests mons de Déu, tan gelats...Respecte a lo dels polis,em semblava que ja s´havia acabat això...A mí m´ho van fer a l´antiga Txecoslovàquia a l´any 86 i també vaig flipar.
Una abrac,ada , maco

miquel (roselló)