dimecres, de febrer 16, 2005

Uili Foc (8) a Atenes (2)


Doncs aqui esta el segon d'Atenes... i em sembla que l'ultim. El temps ha millorat de la setmana passada, ara ja no neva, nomes fa un vent que s'emporta els arbres... pero com que jo no soc un arbre.... tranquil.

El cap de setmana l'he passat anant amunt i avall de l'Acropoli (no hi ha molt mes a fer....) i passejant per un parell de mercats potents que he trobat per aqui. Tot molt xulo. Aixo si, m'he fet un fart de preguntar pero no he pogut trobar la iaia del jronya que jronya, tot i que aixo de jronya ho diuen molt els grecs.

Divendres al vespre tot passejant vaig entrar a un tuguri que feien pita gyros. Aquest estava de mort, de fet fa tres dies que nomes menjo alla, no se que li posen pero a mi em posa. Diria que es el pa, que mes que pita, es repita, o que el fan amb llenya, .... jo que se!!!! Ara, el millor ha estat aquesta setmana, ahir, de fet. Anava a treballar com cada mati (vint minuts caminant) i de cop un tio amb un mercedes aparca. Aixo no seria res d'especial si no fos que aparca el cotxe directament a la vorera, just davant meu. I jo que penso, aquest esta pillat. Pero no s'havia acabat aqui. El tio baixa del cotxe i treu un cadenat tamany serp pito, amb un candau de la mida d'una motxil.la (val, igual era mes petit....), passa la cadena per la roda del cotxe i el lliga a una reixa. O sigui, com si fos una G.A.C. (que vell que soc eh?) pero en format cotxe mercedes. Us juro que m'he parat a veure-ho perque no m'ho creia. I el tio tan tranquil, s'ha fotut la clau a la butxaca i ha entrat a fotre's un cafe. Igual quan surt es troba la roda i el cadenat sense cotxe, com passa a la gent normal de Catalunya amb les bicis. Que jo sempre m'he dit: que fa la gent de bicis robades amb una sola roda? .... es passen al monocile?.... esperan a robar-ne una altra i ja tenen dos rodes? En tot cas esta clar que l'unic negoci segur es ser venedor de rodes....

I ahir vaig decidir de tallar-me el cabell. Passejant vaig trobar un "Barber shop" amb un tio a dins que devia tenir vuitanta llargs, amb una bata blanca i llegint un diari i vaig pensar:" Aqui? .... va a ser que no!" Aixi que tot preguntant a l'hotel em diuen ... si, si, ves al Nikolaios. Clar, com que soc d'Atenes. total que al final el trobo. Pero les renta-caps ja plegaven. Em deixa passar. La noia, amb cara de pomes agres -mes aviat dolentes!!!-, em renta el cap en plan massatge durillu. Total, que despres del renta caps les meves vertebres cervicals u i dos han passat a ser la dos i la u respectivament. Encara em fot mal no em puc ni rentar les dents. I arriba el Nikos en questio i em diu : "Jau iu guant it?..." I jo li explico durant un minut. Al cap d'un minut em diu : "No inglish". Pues l'hem clavat. El tio em talla el cabell en set minuts i me'l deixa estil Zapatero -que ara es veu que es moda- pero mes guapo i mes republica. 13 eurus i cap a l'hotel.Au... la setmana que ve uilifoc a Barcelona.Athens0502_103_157_5780